Úvod / Uživatelé / tunak / Komentáře

tunak - Komentáře


15.10.18 17:02 k článku Preview: Španělsko - Anglie

Rofl, on je fakt v repre Lewis Dunk? Chilwell? A Mount z Derby? *25*

Btw, Marca má nějaký problémy s klávesnicí? Nebo její grafici jen neumí (po sobě) číst?

15.10.18 16:59 k článku Preview: Španělsko - Anglie

Ona i ta obrana...

v reakci na
BG BG
15.10.18 16:59 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Nechápeš, proč nesnáším Milán? *25*

Nj, s Hamburkem máš pravdu, tak se mi zdá, že to nějak obecně nefunguje, mohli bychom se ale shodnout na třetím městě, ne? Nevím sice, jak k tomu přijde Leeds - a Turín se bohužel těsně nekvalifikuje, ale ve Španělsku by to mohlo bejt cajk a plkátko by to nejspíš velkou majoritou ocenilo *5*.

v reakci na
aimar21 aimar21
15.10.18 16:53 k článku VAR v La Lize příliš chybuje při ofsajdech. Chybně ukazuje grafickou linii

Asi, ale i tak si nedovedu představit, jak by ta čára musela vypadat, aby Ben Yedder vypadal, že je mimo hru.

v reakci na
Carlitos Carlitos
15.10.18 08:29 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Ačkoliv... takoví Italové nebo Němci by o tom klidně mohli pouvažovat. No a Španělé by mohli přibalit i největší město, když už jsme u toho. *4*

v reakci na
tunak tunak
15.10.18 08:27 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Nebuď ošklivej na Baník, jako by nestačilo, že jeho hráči dostávají červený za pokus o uražení soupeřovy hlavy.

v reakci na
aimar21 aimar21
14.10.18 20:29 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

https://www.youtube.com/watch?v=OnhnzEurEIc

v reakci na
tunak tunak
14.10.18 20:28 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Tohle video krásně ilustruje, jak moc jsou kluby jako Stoke, West Brom (byl to jedinej klub z druhýho největšího města Británie v lize!), Swansea, Burnley atd závislý na příjmech z TV práv. A naznačuje, že jejich situace je dlouhodobě těžko udržitelná a inherentně kolabující. West Brom, Stoke i Swans sestoupili, přestože to přinejmenším West Brom a Stoke fakt nečekali a nebyli připraveni.

v reakci na
Carlitos Carlitos
13.10.18 15:13 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Jak kdo. Někteří se obratem vrací (Newcastle), někteří zase sestoupí (Sunderland, klub, kterej má větší stadion než Liverpool nebo Chelsea) a někteří se postupně sžívají s novou situací (Aston Villa). Někdo má finanční potíže a někdo je v pohodě. Záleží na tom, jak ty kluby obecně fungujou, a obecně se v Anglii situace zlepšuje - podobně jako ve Španělsku - díky pravidlům, která omezují utrácení, zejména za hráče.

Sunderland doplatil na léta zoufale špatnýho řízení, bezhlavýho utrácení. Měl dluhy a nasmlouváno spoustu špatnejch hráčů za obrovský prachy, dokonce ty smlouvy ani neobsahovaly klauzule automatick snižující plat v případě sestupu; samozřejmě o ně neměl nikdo zájem a tak klub musel prodat - levně - co se dalo a mělo aspoň trochu potenciál.Tady ani parrachute payments - a oddaná široká fanbase - nepomohly.

v reakci na
Carlitos Carlitos
13.10.18 15:03 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Vždyť píšu, že se karta obrací.

v reakci na
Ribery22 Ribery22
13.10.18 14:09 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Jasne, ale nuzky jsou presto i tam rozevreny poradne.

v reakci na
BG BG
13.10.18 12:25 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Trošku přeháním, to je v komunikaci s některými individuy třeba.*4*

v reakci na
Carlitos Carlitos
13.10.18 12:24 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

Scudamore jako není Tebasovi podobnej klaun?

Normální časy = konkuruješ Anglii = prohraješ. Finanční konkurenceschopnost, hm, zároveň petrifikuje mocenskou strukturu, protože "malý" kluby směj na platy vydávat míň, než velký. Platy jsou totiž zastropovaný v poměru k přijmům z TV práv, ale ostatní příjmy můžeš na platy vydat třeba všechny. Ve skutečnosti malý kuby finančně konkurenceschopný nejsou, ne o moc víc než ve Španělsku. A podívej se, jak dopadaj sestupující, zatížení brutálním platovým rozpočtem - ani parachute payments jim často nepomohou.
Londýn?

To ostatní výhodu určitě představuje.

v reakci na
BG BG
13.10.18 12:20 k článku Cristiano Ronaldo La Lize nechybí, myslí si Tebas. Rád by v ní viděl Mourinha a Guardiolu

To je dost přesná úvaha, pokud teda považuješ nejsilnější značku zároveň za nejlepší soutěž. EPL se prodává zdaleka nejlíp, přesto kvalita fotbalu je otřesná a nenajdeš v ní vlastně jedinej tým, kterej by momentálně patřil k evropský špičce.

(Ale karta se trochu obrací, protože anglický fotbalový korporace přecházej na evropskej model řízení a naučili se s těma penězma trochu pracovat.)

v reakci na
ace ace
13.10.18 11:03 k článku La Ligu trápí úbytek gólů. Je jich nejméně za 12 let

Spíš zlatá Liga D, ne?

v reakci na
Carlitos Carlitos
11.10.18 13:50 k článku Preview: Wales - Španělsko

*4*

v reakci na
Makak Makak
10.10.18 15:05 k článku Dudek prozradil, co řekl Mourinho hráčům po debaklu 0-5 v El Clásicu

Jako že 0-5 nedostane nařezáno každej?

v reakci na
ace ace
10.10.18 11:30 k článku Casillas se chce vrátit do reprezentace. Luis Enrique vše zvažuje

O víkendu dostal na Benfice žlutou za zdržování už v devatenáctý minutě. *112*

Class is permanent. Jasná jednička.

10.10.18 09:49 k článku Calleja s nožom na krku

To je kyj. *122*

v reakci na
Carlitos Carlitos
9.10.18 22:25 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

Nj, tady je celkem pěkně vysvětlený jak Pep chce kontrolovat čas i prostor. Kdežto většina "tikitakistů" na prostor rezignuje.

v reakci na
BRIAN19 BRIAN19
9.10.18 21:45 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

Máš pravdu. A právě proto se dobře ukázalo, jak je impotentní házená inherentně zralá ke kolapsu. Btw, Pool je loni doma přejel i v lize, a právě to asi motivovalo Guardiolu posílit v LM střed zálohy, jak píšeš.

v reakci na
Ribery22 Ribery22
9.10.18 20:16 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

Ne, původně už Cruyff, ale možná ne v takový míře.

v reakci na
Carlitos Carlitos
9.10.18 19:55 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

A ještě musíte překousnout vyloženě účelnej fotbal.

v reakci na
tunak tunak
9.10.18 19:54 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

No byl, pokud překousnete 3-5-2 nebo 3-4-3. A taky vzájemou lásku s Hazardem. *4*

Tady je paradoxně Conte docela dobře rozebranej, paradoxně, protože to video řeší jeho použitelnost pro vaši britskou konkurenci https://www.youtube.com/watch?v=632do8x0IAU

v reakci na
Carlitos Carlitos
9.10.18 19:53 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

Jinak je zajímavý, že Pepek se snaží hrát aktivní presink i v City a nejspíš se o to snažil i v Bayernu, kde to ale evidentně kabině neštymovalo; ale dokonce ani v City to není zdaleka takovej válec jako v Barceloně.

v reakci na
tunak tunak
9.10.18 19:52 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

*22*

Ano, tohle je potřeba zdůraznit. Jenže imo terminologie funguje právě naopak - tiki taka se říká běžnýmu stylu založenýmu na impotentní recyklaci držení míče, kdežto klasická Pepkova Barcelona hrála mnohem náročnější, aktivnější styl, založenej na aktivním (re)presinku; technická kvalita hráčů a schopnost nepůjčit soupeři míč představovala spíš nadstavbu.

Tam je možná právě rozdíl mezi funkční a disfunkční tiki-takou. (Ačkoliv Španělsko nikdy nehrálo tak parádně jako Barcelona, a v hodnocení Xabiho role se teda naprosto shodnem - jenže Španělsku nadto samozřejmě chyběl nejrozdílovější hráč Barcelony.)

v reakci na
Grobar Grobar
9.10.18 14:51 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

Vždyť jste tam snad tři roky trpěli Mourinha, což je trenér, kterej by nejradši míč v životě neviděl a do útoku stavěl Hutha.

v reakci na
Carlitos Carlitos
9.10.18 14:41 k článku Širší nominace na Zlatý míč byla zveřejněna

A nemohl by "Frenchman" vyhrát ženskou kategorii? *56*

v reakci na
Carlitos Carlitos
9.10.18 14:38 k článku Tiki-taka nefunguje. Více zápasů vyhrávají týmy, které mají nižší procento držení míče

Je to složitější. Ano, fotbal se naučil proti "tikitace" bránit. (Nebo spíš útočit.) Jenže zároveň Barcelona a Španělsko založily úspěch tohohle taktickýho stylu na výjimečný generaci. Xavi a Iniesta by i dneska se 70% držení míče vyhrávali zápasy.

A málokdo jinej dokázal být vlastně s tikitakou úspěšnej. Problém je v tom, že držení míče a jeho recyklace je motivovaná snahou o kontrolu času, spíš než prostoru. Je to vlastně primárně defenzivní styl, jenže proaktivní a tudíž inherentně balancující na hranici kolapsu. Protože aby dobře fungoval, musíte zkrátit hřiště na nějakých 30 metrů mezi stopery a útokem - a tím pádem je každá chyba mnohem výraznější, protože do jistý míry chybí záchranná síť.

Případová studie City proti Poolu loni v LM.

9.10.18 14:29 k článku Širší nominace na Zlatý míč byla zveřejněna

*4*

v reakci na
aimar21 aimar21
Předchozí 1 130 131 132 133 134 135 136 368 Následující [strana: 133/368, záznamů: 11022]

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace