Úvod / Uživatelé / tunak / Komentáře

tunak - Komentáře


22.10.17 11:24 k článku Shrnutí 9. kola Primera División

Nj, že bude ve hře o Pichichiho Messi, to se asi dalo čekat, ale že si to rozdá se Zazou? *5*

v reakci na
Carlitos Carlitos
22.10.17 10:24 k článku Camp Nou by od příští sezóny mohl nést jméno sponzora

Třeba Fly Emirates? *98*

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 23:18 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

(Zrovna přestup Di Stefana bych nevytahoval. A obecně tuhle historii nechal spát.)

v reakci na
Mistborn Mistborn
12.10.17 23:17 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Ještě bych dodal, že dneska by tahle historie měla už pomalu spát, protože chápat ji jako piedestal, na kterém se dají stavět další konflikty, je jedině kontraproduktivní. Ačkoliv kdybych fandil bílým, dal bych si prostě pozor na vyhrnutý rukávy a holedbání se úspěchy minulosti, která nebyla tak docela sněhobílá.

Abych uvedl příklad správného odstupu a rozumného postoje, my v Praze taky samozřejmě držíme morální "high ground" nad čínskými pseudofotbalisty odněkud z periferních Vršovic (které náhodou od roku 1922 jakýmsi nedopatřením patří k Praze, ačkoliv leží v Asii), kteří kontinuálně podvádějí už od roku 1896 a naposledy si přepsali datum založení klubu, tak, aby předcházelo založení slušných českých fotbalových klubů, protože nás potřebují trumfnout aspoň někde. Ale sinovršovická chátra nám nestojí za to, abychom se neustále holedbali mravní čistotou a úspěšnou minulostí nebo přítomností bez čínských peněz, ne, my takoví nejsme a chováme se k méně úspěšným odstrčeným periferním rádobykonkurentům se sportovním respektem. Jsme prostě "humble", jako Donald.

v reakci na
tunak tunak
12.10.17 23:09 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

*4* tím dodatkem's to zachránil.

v reakci na
Carlitos Carlitos
12.10.17 23:09 k článku Většina fotbalistů žije v bublině. I já občas příliš pil, přiznal Filipe

Tak když už plácaná, mezi špičky literatury o sportu patří taky

https://www.amazon.com/Slaying-Badger-Bernard-Hinault-Greatest/dp/1934030872

a

https://www.amazon.co.uk/Ghosts-K2-Epic-First-Ascent/dp/1780745958

*35* doporučuju

v reakci na
Josef72 Josef72
12.10.17 23:06 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Jak se prosímtě měří normálnost? *4*

v reakci na
Carlitos Carlitos
12.10.17 23:05 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Láska a nenávist? Kdo to proboha takhle přeložil? *4* Fear and Loathing in La Liga je odkaz na Fear and Loathing in Las Vegas; překladatel evidentně odvedl pořádnou práci. *1*

Hele, Madrid samozřejmě režimní klub byl a není o tom pochyb. (Od padesátých let a prvních úspěchů, předtím v téhle pozici stálo Atletico Aviation, ačkoliv se dařilo i Valencii třeba.) Chceš-li, hrál podobnou roli, jakou hraje fotbal pro mnoho současných totalitních států a jakou hrál třeba i sport v východním bloku nebo i v USA: výkladní skříň režimu. Obraz nového úspěšného Španělska, liliové dresy dominující Evropě. (Na druhou stranu, stát podporoval fotbal obecně, chléb a hry, znáš to.) Kromě toho, stát totalitárně potlačoval regionální hnutí, zejména, ale nejenom, baskické a katalánské. Athletic (do té doby španělská jednička, zdaleka nejúspěšnější klub) a Barcelona byly vnímány jako symboly republikánských regionů... A caudillův režim po regionech šel, zakázal veškeré jazyky kromě kastilštiny, tvrdě centralizoval moc. Katalánskej a baskickej resentiment vůči Madridu nevaří na vodě, dá se trochu přirovnat k antikomunistickýmu resentimentu pražský kavárny nebo moravskýho venkova. Uznávám, občas se tahle argumentační linie přehání a nebo zjednodušuje do podoby tupých hesel. Ale Madrid byl španělskou obdobou Dukly nebo Komety (Rudé Hvězdy) Brno, Steauy, CZ, Honvedu. Od jmenovaných se zásadně lišil hlavně tím, že měl určitou historii, kontinuitu, nebyl to klub režimem vybudovaný, ale byl to obdobně režimní a režimem podporovaný klub. A koneckonců, Santiago Bernabeu se stal osobním, přítelem caudilla Francisca Franca.

(Kdyby chudák Abd-el Krim věděl, k čemu jeho povstání povede *4*.)

Na druhou stranu, prvotního úspěchu dosáhl Santiago Bernabeu ještě bez podpory režimu, režim a Franco k Madridu přilnuly až jako k momentálně nejsilnějšímu klubu v zemi. Sid Lowe si nemůže dovolit být příliš příkrý, protože tohle téma je ve Španělsku ještě příliš živé a příliš nezpracované, je to minulost, o které se nemluví. K frankistickému odkazu se hlásí spousta organizací, i polostátních. A koneckonců král, tedy starý král, Juan Carlos, byl přímo vychován caudillem. Sid je profesionálně závislý na španělských kontaktech... Myslím, že pro Sida jsou zajímavější současnější excentrika téhle rivality, prasečí hlava, prst v oku Tita Vilanovy. Jak dlouho čtu jeho sloupky, myslím, že narozdíl třeba od Jonathana Wilsona pro něj historie není tak důležitá, slouží jenom jako platforma pro tragikomická dramata současných všedních dnů, ve kterých se tak rád patlá.

Madrid není žádné naprosté zlo; a Barcelona jistě není naprosté dobro. *4* Naopak. Jste dvě strany jedné mince, momentálně. Bez toho druhého byste pomalu přišli o raison d'etre.

Nebuď na Ronalda tak příkrej. V některejch věcech je sympatickej; například se dokáže podělit aspoň o trochu peněz s komunitou. A je to takovej Gerd Müller de nos jours, fenomenální střelec. *4*

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 22:40 k článku Většina fotbalistů žije v bublině. I já občas příliš pil, přiznal Filipe

Zajímavější čtení může být třeba Inverting the Pyramid, Nobody Ever Says Thank You, Morbo nebo Fear and Loathing in La Liga.

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 21:37 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Spíš jedinej hnidopich, jestli teda myslíš ten letopočet.

v reakci na
Mistborn Mistborn
12.10.17 21:36 k článku Většina fotbalistů žije v bublině. I já občas příliš pil, přiznal Filipe

Ona existuje jakákoliv dobá autobiografie? *25* Myslel jsem, že to je podobně trashovej žánr, jako dívčí romány... *17*

v reakci na
Mistborn Mistborn
12.10.17 19:32 k článku Zrcadlo 7. kola Primera División

Tak.

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 19:31 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Tady srovnání obratu a platů v Premier League, kdyby to někoho zajímalo. https://www.theguardian.com/football/2017/jun/01/premier-league-finances-club-by-club Celkovej průměr nakonec jen 61%, ale dost ho snižujou bohatý kluby jako Arsenal, MUTD a City, a samozřejmě taky Spurs. Některý kluby jdou skutečně za 80%.

U Madridu byl podíl platů 53 a půl procenta.

v reakci na
tunak tunak
12.10.17 19:27 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Nemám rád frankistický úspěchy; ani velkokluby kontroverzně, kulantně řečeno, přicucnutý k prsu nadnárodního kapitálu prostřednictvím jistých účetních (manažerů); tahle prominentní pozice je koneckonců důsledkem neschopnosti vyrovnat se, jak se říká, s totalitní minulostí. *5* Jo, taky mi vadí monarchie a tedy "váš" titul. Nicméně post předsedy? Jestli si dobře vzpomínám, bano je proti mně v tomhle směru slabej odvar. *93* Carlitos jistě rád potvrdí. Ale jak člověk stárne, hrany se obrušujou, kromě toho mám fakt rád Zidana, dokonce jsem v jeho éře Madridu i dost fandil a sledoval všechny jeho zápasy v LM. Třeba budete mít jednou v kádru podobně fascinujícího, podobně dobrýho hráče. Momentálně jste v tomhle ohledu za konkurencí dost pozadu, vaše hvězda je nudná primadona, která Messimu nesahá po kotníky. Což asi s odstupem všichni uznáme, tak jako dneska rozlišujeme: Gerd Müller není Cruyff.

Zbytek vážněji. Ten cíl jedné miliardy je PR stunt, samozřejmě. Nicméně rozpočty, zejména platový rozpočty velkoklubů skutečně rostou dost zásadně, fotbalisti a jejich manažeři si uvědomili, že jsou silnější než kluby (a pokud si to někteří neuvědomili do letošního léta, pan Neymar senior jim to předvedl názorně). Nemám po ruce objektivizovatelný argumenty, ale myslím, že tahle spirála se točit přestane a bublina bouchne, dřív nebo pozdějc. Fotbal má neuvěřitelnej marketingovej potenciál, to je pravda, ale...

Mimochodem, Barcelona má letos zřejmě poprvé (po dlouhý době?) vyšší rozpočet, než Madrid. Otevřel jsem vaši výroční zprávu, připomíná spíš něco mezi katalogem budgetový cestovky a volebním programem ODS *5*, přescrolloval 311 stran PR balastu a nalezl úhlednou tabulku, která praví, že jste meziročně zvedli příjmy o jedenáct milionů Eur na 631 milionů a nějaký drobný. Celkový zisk před zdaněním mimochodem přes 50 milionů, což je hezký. (Zajímalo by mne, kolik jste danili, jestli třeba aspoň milion. *4* Výroční zprávy by sakra měly obsahovat položku "zisk po zdanění".) Na platy šlo jen 338 milionů, tedy lehce přes polovinu zisku. Vypadá to jako velký číslo, ale například u klubů Premier League bývá o poznání větší. (Pokud si vzpomínám, asi 70-80 procent i víc, taky jsou o poznání více v červených číslech, hm...)

Miliarda to není, ale máte našlápnuto. A proti Anglii zaostáváte v televizních příjmech. *17*

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 18:13 k článku Zrcadlo 7. kola Primera División

Letos nemají odkaz na klasickej štít aragonskejch králů ani na druhém nebo třetím dresu. *17*

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 18:10 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Jo, taky jsem slyšel vyprávění jedný účetní, jak musela "auditory" nejmenovaný renomovaný firmy školit, jak se takovej audit vůbec správně provádí.

Některá organizace chce poctivý výsledky, věřím tomu, že Deloitte bude schopný s trochou snahy poctivý výsledky dodat. Otázka je, jestli taková organizace není spíš výjimkou. V případě FCB se, obdobně jako u akciovky, volený klubový vedení zodpovídá členům (akcionářům; rozdíl je v tom, že tady má každej člen jeden hlas, třeba Arsenal jako akciovka má majoritního vlastníka, ale podle britskýho korporátního práva musí přesto účetní výsledky zveřejňovat, pokud by měla jednoho vlastníka, o což se teď Kroenke snaží, zveřejňovat by je nemusela). V zájmu vedení je, aby čísla dopadala dobře. Proto čachry s Neymarem, například.

Nicméně pokud fanda Madridu, což je klub na neférovým financování doslova vystavěnej, položí takovouhle otázku, dostane odpověď, jakou si jako fanoušek Madridu zaslouží.*36*

v reakci na
Grobar Grobar
12.10.17 17:43 k článku Dilema Espanyolu mezi třemi tyčemi

Nj, Espanyol sice je úplně zbytečnej klub, bez kterýho by se celej svět v pohodě obešel, ale není tohle až příliš cynický? *93*

v reakci na
ace ace
12.10.17 17:33 k článku Trénovať Katar na MS 2022? Prečo nie, vraví Xavi

*5**22*

v reakci na
Helix Helix
12.10.17 17:31 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Jasně, proto zveřejňujou roční učetní uzávěrku i zprávu auditora, Deloitte. *122*

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 17:28 k článku Zrcadlo 7. kola Primera División

"Sergio Ramos řekl dvě věci: že se nemá míchat sport s politikou a že je potřeba smeknout před projevem krále."

To fakt řekl? (O projevu takzvaného krále, občana Felipe Bourbona?) Ramos je asi ještě větší hlupák, než doteď vypadal. *25*

12.10.17 17:26 k článku Zrcadlo 7. kola Primera División

Ne, hrává oblečen v dresu Basileje.

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 17:24 k článku Zrcadlo 7. kola Primera División

"Na druhou stranu Leganés bojuje v madridském regionu o fanoušky s mnoha soupeři, proto si zaslouží palec nahoru." Jasně. A to, že měli vyprodáno zrovna náhodou proti getafe a Padákům je úplná náhoda. *4*

12.10.17 17:21 k článku Busquets 12. členem klubu reprezentačních stovkařů

Druhej, nebo třetí nejlepší španělskej fotbalista všech dob? *67*

12.10.17 17:14 k článku Barcelona ohlásila rozpočet 897 milionů eur, nejvyšší v historii sportovních klubů

Jejich účetnictví je asi veřejný, takže by to měla být pravda.

v reakci na
El Gato con Botas El Gato con Botas
12.10.17 17:07 k článku Většina fotbalistů žije v bublině. I já občas příliš pil, přiznal Filipe

"Myslí si, že když půjdou se značkovou kabelou podpaží, budou mít boty za 400 eur a osm tetování, hned budou za hvězdy a získají si respekt." Koho mi to jen připomíná? *5*

(Jedna věc jsou bohatí fotbalisti, druhá jistí návštěvníci jistých webů. *5* )

12.10.17 17:01 k článku Verím v schopnosti Míchela a podržím ho, vraví nový športový riaditeľ Málagy Husillos

*28* ta fotka...

7.10.17 14:19 k článku Yeray: Teď si vážím obyčejných věcí

*73*

v reakci na
Makak Makak
7.10.17 11:08 k článku Španělsko porazilo Albánii a postoupilo na mistrovství světa do Ruska

Zato ace škodolibej bejt může dle libosti? *5*

v reakci na
ace ace
7.10.17 10:44 k článku Španělsko porazilo Albánii a postoupilo na mistrovství světa do Ruska

A co? Prohrál. *36*

v reakci na
ace ace
7.10.17 09:58 k článku Španělsko porazilo Albánii a postoupilo na mistrovství světa do Ruska

Ne. 4-3-3, tak, jak je to tady.

v reakci na
La Coruňa La Coruňa
Předchozí 1 181 182 183 184 185 186 187 368 Následující [strana: 184/368, záznamů: 11022]

Plkátko

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen(a)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace